Cikkek : Element BAM Have a Mellow Day kerékteszt |
Element BAM Have a Mellow Day kerékteszt
2006.05.16. 17:30
Element BAM Have a Mellow Day kerékteszt
Az Element is beállt a sorba már egy ideje és számos kereket gyártó cég után ők is előálltak a core kerekeikkel. Ez annyit jelent, hogy a csapágy körüli rész keményebb anyagból készül. Már sokadik szériánál járnak, ezúttal az egyik legfrissebb jutott el hozzám, mégpedig Bam Margera egyik pro kereke, a Have a Mellow Day. Koncepció: A bevezetőben már szóltam a core kerekek lényegéről. Az Element mérnökei ezen is túl léptek és kitalálták, hogy a belső részt üregesre készítik, így jóval könnyebb kerék lesz a végtermék. Mindezt Element Featherlight Cored-nak nevezték el.
Csomagolás: az Elementnél erre nem adnak túl sokat. Korábban már írtam a csapágyaikról, melyek csak egy műanyag hengerben érkeztek. Ezúttal fólia borította a négy darab kereket, semmi doboz, semmi levonó, kizárólag a lényeg.
Design: a cég tervezőinek munkáit személy szerint szeretem (ízlések és pofonok), így a kerék külsőleg nagyon tetszetős volt. Rózsaszín és halványsárga színben pompázik a négy darab guruló. A belső (felni) részen domborműként áll az Element Featherlight felirat és az elmaradhatatlan logó. Erről a kerékről sem maradhatott le a festett minta/szöveg.
Most pedig lássuk, hogy milyen is lett a kerék, következzen az "élménybeszámoló".
Pontosan egy hónapja jutottam hozzájuk. Amint megkaptam őket, lecseréltem, majd mentem is kifele az utcára. Nagyon jó élménnyel tértem haza már első nap, de mi mást lehetne várni egy teljesen új keréktől?
Teltek a napok egyre jobban szerettem meg őket. Többször kicsúszott a számon, hogy erre a márkára és típusra fogok váltani. Nagyobb (7-es) lépcső sem okozott neki nagyobb problémát, felütődés nem keletkezett bennük. (75kg vagyok) Azonban két nappal ezelőtt jött a hidegzuhany.
Márványtalajon gurulgattam, amikor feltűnt, hogy ráz a deszkám. Jött a szokásos vizsgálat, pörgettem a kerekeket és néztem melyiken keletkezett felütődés. Meg is találtam azt, ami nem rendeltetés szerűen forgott (el volt deformálódva). Megvizsgálva jobban a kereket egy repedést véltem felfedezni rajta, melyet itt láthattok:
A napnak már lőttek, nem mertem tovább gördeszkázni, mert féltettem a csapágyaimat. Miután haza értem, leszereltem a kereket, amikor újabb meglepetés ért. A belső csapágy a függőn maradt, minden erő kifejtése nélkül kijött a kerékből. A külső oldalon lévőhöz sem kellett légkalapács, csupán megnyomtam gyengén az ujjammal és kipottyant. Ezek után a szívroham kerülgetett, amikor az alábbi látvány fogadott:
A képek magukért beszélnek, azt hiszem nincs szükség további kommentárra. Még egy dolgot szeretnék hozzátenni. Aki tartós kerekekre vágyik, semmiképpen se vegye meg ezt a típust.
|